Male glave v Vidku razmišljajo in iščejo rešitve

29.01.2025

Obogatitvena dejavnost enote Videk se je v vseh oddelkih prepletala s temo o Muci Copatarici. Otroci so preko vsebine zgodbe spoznali pojme copat, muca, hiša. Naštete pojme so utrjevali z različnimi igrami, ki so otroke usmerjale v spoznavanje prirejanja, razvrščanja, prostorskega orientiranja, sestavljanja iz dveh delov v celoto in spoznavanja oblik (krog, trikotnik in kvadrat).

Prirejali so barvne copate na pripravljeno predlogo, iz dveh delov v celoto so sestavljali fotografijo svojih parov copatk in Muce Copatarice, po barvi so razvrščali barvne tačke – sledi in prirejali različne oblike v pripravljeno predlogo. Iz likov so sestavljali mucino hišo. Preko gibalno socialne igre Tiho bodi so urili logično razmišljanje, kdo se skriva pod odejo. Preko iskanja skrite muce pa so prisluhnili in zaznavali poimenovane prostorske predloge (na, v pod, za).

Igre smo izvajali individualno in skupinsko, v krogu ali prosto preko gibanja čez celo igralnico. Pri razumevanju matematičnih navodil, pojmov in iskanja lastnih načinov rešitve, so se pokazale velike razlike med otroki. Polovica otrok je bila dokaj uspešna pri reševanju matematičnih nalog, ostali pa so preko opazovanja in usmerjanja pričeli soočati s tovrstnimi nalogami.

Dejavnosti so otrokom omogočile, da so preko igre in ponavljanja spoznavali osnovne matematične pojme, kot so oblike, zaporedje nalog in prostorska orientacija. Kljub temu so pri določenih nalogah, kot so vstavljanje likov v odprtine in sestavljanje v celoto, potrebovali še veliko podpore. Pomembno je, da jim zagotovimo nadaljnje priložnosti za igro in raziskovanje, saj bo to pripomoglo k njihovemu razumevanju in usvajanju matematičnih konceptov na način, ki je prilagojen njihovim potrebam in razvojnim stopnjam.

Alenka Šiška, vzgojiteljica

Orodna vrstica za dostopnost