SRNICE

Vzgojiteljica Alenka Šiška

VPO pom. vzgojiteljice Katja Božič

 

SRNA (Matej Bor)

Ste jo videli že, srno?

Še nikdar, ojoj!

Potlej morate v srebrno

noč z menoj.

 

V hosto bomo zaklicali:

srnica, kje si?

Kruha bi ti radi dali.

Lačna si.

 

In prišla bo -sloka, nežna-

skozi brezov log

in nam jedla bo hvaležna

kruh iz rok.

 

Pokukajte v naš svet, svet skupine Srnice.

Dobrodošli!

Plavalni tečaj

15. 3. 2024

V tednu od 11. do 15. marca smo v naši skupini imeli plavalni tečaj v Olimpijskem centru Novo mesto. Otroci so na to doživetje komaj čakali, saj se ne zgodi vsak dan.  O tem kako so se imeli pa so povedali tole: 

Jaka: “Lepo mi je, ko smo v globoki vodi, da ne dosežem do tal in se naučim plavati.” 

Glorija: “Všeč mi je bilo, ko me je Miha vrgel v vodo.” 

Mark: “Všeč mi je na koncu ko se igramo.” 

Leon: “Všeč mi je, da se bom naučil plavat.” 

Lovro M.: “Všeč mi je ko plavamo in se igramo.” 

Sofija M.: “Všeč mi je, ker sem preplavala celo globoko vodo.” 

Neja: “Všeč mi je bilo, ko nismo bili skozi v zgornjem bazenu.” 

Dani: “Všeč mi je, ko pobiram obroče pod vodo.” 

Matic: “Všeč mi je bilo, ko me je Miha vrgel kot hot-dog.” 

Klara: “Všeč mi je bilo, ki sem šla v velik bazen.” 

Fran: “Všeč mi je globoka voda.” 

Sofija Š.: “Všeč mi je bilo, ko sem preplavala delfinčka, ni mi pa všeč, ker ne morem pobrati obročka s tal.” 

Lovro K.: “Všeč mi je, ko po stopnicah v vodi pobiram obročke.” 

Tinkara: “Meni je bilo všeč, ko sem se naučila potunkat.” 

Zala: “Všeč mi je bilo, da sem bila v ta globokem bazenu.” 

Luka: “Všeč mi je bilo, ko smo plavali s črvi.” 

Lara: “Všeč mi je, da plavam brez rokavčkov, pa s črvom, pa igre, ki se jih igramo.” 

Kliknite za ogled galerije slik

Naša Slovenija

2. 2. 2024

Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok igra ključno vlogo pri oblikovanju njihovega razumevanja sveta okoli sebe. V hodniku B,  smo se odločili za inovativen pristop k učenju na prostem z dejavnostjo, imenovano “V naravo hitim, da se nekaj novega naučim”. Osrednja tema je bila “Naša Slovenija”, s poudarkom na jezikovnem področju in povezavi z drugimi kurikularnimi področji.

Cilj dejavnosti je bil omogočiti otrokom aktivno učenje na prostem ter spoznavanje slovenske kulture, simbolov in življenja pesnika F. Prešerna. Potek dejavnosti je bil premišljen, interaktiven in zasnovan tako, da spodbuja otroško radovednost.

Dejavnost se je začela s pripravo v igralnici, kjer so otroci v vrtcu spoznali pomen kulturnega praznika, besede “slovenski simboli” in življenje pesnika dr. F. Prešerna. S pomočjo fotografij in posnetkov so dobili vpogled v pesnikovo življenje. Branje slikanice “O dečku, ki je pisal knjige”, je dodatno motiviralo otroke za nadaljnje raziskovanje.

Glavni del dejavnosti je bil Lov na zaklad, kjer so otroci sodelovali v skupinah in se preizkusili v različnih nalogah. Prva postojanka v knjižnici Pavla Golie, je otrokom omogočila spoznavanje slovenske himne Zdravljice, razpravo o namenu knjižnice ter definicijo pesnika in pisatelja. Nadaljevali so z obiskom Galerije likovnih samorastnikov, kjer so skozi sestavljanke spoznavali slovenski grb in njegov pomen.

Tretja postojanka v Kulturnem domu je vključevala sestavljanje slik s tematiko Slovenije, slovenskega grba ter pesnika France Prešerna. Otroci so bili motivirani in sodelovali po skupinah, kar je prispevalo k ustvarjalnemu vzdušju. Četrta postojanka v Vrtcu Mavrica Trebnje pa je prinesla sestavljanje zastave iz brisač, nagrade v obliki suhega sadja in fig ter simpatično klicanje Dr. Figa, kar je dodatno navdušilo otroke.

Evalvacija dejavnosti je pokazala izjemno uspešnost. Otroci so bili skozi celoten proces izredno motivirani, zvedavi in so pridobili veliko novega znanja o slovenski kulturi, simbolih ter življenju pesnika F. Prešerna. Dejavnost je bila celostno zasnovana, saj je vključevala jezikovno področje v povezavi z drugimi kurikularnimi področji. . Sodelovanje v skupinah je bilo učinkovito pri reševanju nalog, kar kaže na pozitiven vpliv takšnih aktivnosti na socialni razvoj otrok.

Skupno gledano je dejavnost “V naravo hitim, da se nekaj novega naučim” odprla vrata raziskovanju, učenju in spoznavanju na prostem ter hkrati prispevala k bogatenju znanja predšolskih otrok o kulturni dediščini Slovenije. Takšni inovativni pristopi k učenju so ključni za razvoj celostne in radovedne osebnosti otrok.

Kliknite za ogled galerije

Čarobni december

4. 1. 2024

V čarobni praznični čas nas je letos popeljala zgodba »Želim si postati božično drevo avtorice Collen Monroe, katera nas je opomnila na pomen in moč prijateljstva.  V ta namen smo se družili tako z otoki iz drugih enot kot z otroki iz drugih skupin v enoti in tako spodbujali prijateljske odnose med vsemi. Tudi svoje drevo v naravi smo izbrali in ga okrasili z naravnimi okraski po želji otrok in na ta način spodbujali zanimanje in pozitiven odnos do bivanja v naravi in varovanja  njene raznolikosti. Igralnice in hodnik smo času primerno okrasili z okraski lastne izdelave. Da nam je delo lažje steklo, smo vmes prepevali in poslušali praznične pesmi ter veliko plesali. Dobra volja je kar sama našla pot do nas. Veliko novega in poučnega smo izvedeli tudi ob obisku knjižnice Pavla Golie Trebnje, kjer smo si izposodili zanimive zgodbe, se ob njih pogovarjali in si ob tem bogatili besedni zaklad. Udeležili smo se tudi delavnice na temo »Sprehod po Afriki«, ki jo je za nas pripravila knjižničarka Mojca. Naše pridne roke so izdelale izdelke za DSO Trebnje in okraske za okrasitev  smrek v mestnem parku, kjer nam je Jole Cole s svojimi vragolijami obogatil program, Božiček pa nam je predal priznanje in nagrado za sodelovanje. Našo dobroto in pridnost je opazil tudi dobri mož Miklavž, ki nas je skromno obdaril. Odločili smo se, da Božičku napišemo pismo, ki smo nesli v »Božičkov nabiralnik« v park Forma Viva. V KD Trebnje smo si ogledali predstavo z naslovom »Žabec pozimi«. Po predstavi je otroke nagovoril Božiček, ki nam je pod novoletno jelko pustil darila. V oddelku smo si pripravili čajanko, izdelovali smo piškote in plesali ob glasbi. Skozi praznični čas so se otroci seznanjali s prazniki, običaji. Praznični december je otroke vzpodbudil k radovednosti, veselju po ustvarjanju in tkanju novih prijateljskih vezi.

Kliknite za ogled galerije slik

Noč čarovnic

27. 10. 2023

Z otroki smo se v začetku meseca oktobra dogovorili, da se bomo pogovarjali o čarovnicah. Predlagali so, da več o čarovnicah izvemo iz knjig iz knjižnice, spoznamo čarovnico Mico iz pravljice, izdelamo različne buče, duhce, si skuhamo čarobni napoj,… Veliko dela smo imeli, da smo izvedli vse in otroci so zelo uživali. Najboljše pa se je zgodilo na koncu. Obiskala nas je čisto prava čarovnica. Skuhala nam je čarobni napoj iz kobilic, pajkov, bučnih semen, trave, hroščev, kobilice,… zraven mrmrala svoj čarobni urok in čarala, da se je kar kadilo. Povabila nas je celo na zabavo za noč čarovnic. Kaj pa so na vse to porekli otroci?

Lovro, Luka: Čarovnica je Alenko začarala v kobilico in kobilico je skuhala. Ja, potem smo jo pa popili.

Zala: Strašno je bilo, ko je zavriskala.

Sofija, Mia, Pika: Dober sok je skuhala in dobri pajki so bili.

Tinkara: Meni je bilo všeč, ker se je kuhalo čisto ta pravo, ker se je kadilo.

Lovro: Všeč mi je bilo, ker smo pomagali čarati.

Fran, Mark, Sofija: Všeč mi je bilo, ker smo pajke jedli.

Glorija, Ela, Matic: Všeč mi je bilo, ko smo pili čarobni napoj.

Dani: Všeč mi je bilo ko smo kuhali in govorili čarobne besede.

Jaka: Čarobni napoj diši kot čigumi.

Kliknite za ogled galerije slik

V gledališču

19. 10. 2023

Gledališče otrokom ponuja neverjetno umetniško izkušnjo in neskončno veliko priložnosti za učenje. Pomaga pri uspešnosti v šoli, spodbuja ustvarjalnost, pozitiven odnos do kulture, komunikacijo, strpnost, moralo in domišljijo… pa smo šli  v gledališče tudi mi. Z avtobusom smo se odpeljali v Novo mesto na ogled predstave Car živali. Predstava govori o prijateljstvu, odpuščanju in pomoči tistemu, ki je v stiski. Govori o tem, da lahko delamo dobro, čeprav vidimo, da vsi ne delajo tako. S tem, ko pomagamo tistemu, ki se do nas ni obnašal lepo, mu damo najboljši zgled. Predstava stremi k temu, da bi otroci začutili, da ne smemo misliti samo nase pač pa tudi na druge, saj smo vsi del skupnosti.

Seveda smo v Kulturnem centru Janeza Trdine upoštevali hišni red in osnove gledališkega bontona, predvsem pa smo se skozi zgodbo nekaj naučili in se imeli lepo.

Kliknite za ogled galerije slik

Program Kolesarčki

26. 09. 2023

Program Kolesarčki je program prometne vzgoje za najmlajše. Namen programa je, da otroke preko igre in na neprisiljen način poučimo, kako se vesti v prometnem okolju, tako da bodo postali bolj previdni in vestni udeleženci v prometu. Postavljeni so v vlogo voznika štirikolesnika na nožni pogon in doživljajo dogodke kot jih opaža in zaznava voznik v pravem prometu.  Prav tako so otroci postavljeni v vlogo pešca, ki mora pravilno prečkati prometno cestišče na poligonu. Več informacij o programu najdete na www.jumicar-kolesarcki.si.

Pri programu Kolesarčki smo sodelovali v ponedeljek, 25. 9. 2023 v dopoldanskem času, na parkirišču pred enoto Mavrica.

Izvedbo programa KOLESARČKI  so omogočili:

AVTO SLAK D.O.O.

FREDI BANČOV – NOTAR

SILA MATEVŽ

ENSI d.o.o.

Kliknite za ogled galerije slik

Trgatev

12. 9. 2023

Vzgojiteljica: »Otroci, kaj je to trgatev?«

Sofija: »Kadar se nekaj trga.«

Tinkara: »Ko se grozdje trga.«

In skoraj vsi otroci so začeli pripovedovati, da so tudi oni bili že na trgatvi. Ker pa imamo vinograd tudi v našem vrtcu smo se odločili, da grozdje letos potrgamo otroci iz naše skupine. Zavihali smo rokave in se lotili dela. Male roke so pridno pomagale čistiti slabe in posušene jagode na grozdju ter ga nositi v brento in košaro. Trgatev je privabila tudi otroke iz drugih skupin in ker je bilo grozdje zelo dobrega okusa smo se odločili, da iz njega ne bomo delali vina ampak ga razdelimo med delavne trgače, da se z njim posladkajo. Da je delo opravljeno pa smo naznanili tako, da se je slišalo po celem mestu: JUJUJUJUHUHU!

Kliknite za ogled galerije slik

Dostopnost